שלב ג - הגדרה של הפלטפורמות וערוצי הפצה בהם תעשו שימוש
הפלטפורמות בהן תעשו שימוש צריכות להיות מוגדרות בראש ובראשונה לפי השאלה – איפה הקהל שלכם מסתובב במרחב הדיגיטלי, ובשלב השני איפה נכון עבורכם לפעול. זה יכול להיות באתר משלכם (כמעט תמיד מומלץ שיהיה אחד כזה), רשתות חברתיות (מומלץ לרדת פה לפרטים – איזה קהילות / קבוצות / מובילי דעת קהל רלוונטיים לכם), פלטפורמות לשיתוף וידאו (יוטיוב), חיזוק רשימת תפוצה (מייל או טלפון), בלוגים, אתרים מקצועיים (ז’ורנלים, בלוגים מקצועיים בתחומכם, מגזינים וכדומה).
לפלטפורמות האורגניות הללו, מומלץ לעיתים לשלב פלטפורמות וערוצים בתשלום (פרסום על בסיס מילות מפתח, פרסום על בסיס קהלים, רי-מרקטינג, קניית מדיה וכדומה).
כדאי לזכור שלכל פלטפורמה יש את החוקים שלה, ויש להכירם וללמוד אותם.
מומלץ לא להישען על פלטפורמה אחת. זה לא עובד. כדאי להישען על 3-4 (למשל אתר, קבוצת פייסבוק, רשימת תפוצה וערוץ יוטיוב).
אני ממליץ להציץ בהסבר על שיטת הדונאט למי שרוצה מודל פעולה שמתאים להרבה מאוד עסקים קטנים / סטארט-אפים טכנולוגיים בתחילת הדרך. חברות גדולות עם משאבים רבים יותר, עובדות לרוב במודלים אחרים המקיפים יותר פלטפורמות.