גיבוש הצעת ערך - חלק א'

*האתר נמצא בשלבי בנייה ולכן התוכן בו ראשוני ועולה לאתר בהדרגה. בשל משבר הקורונה בחרנו להעלות את התכנים, על אף שהם ראשוניים, על מנת לתת מענה לשינויים המהירים שהביא איתו המשבר.

שיעור זה נכתב ומועבר על ידי ד"ר אוהד שקד

🎯 מטרת השיעור:  בסדנה זו אנו לומדים כיצד לפתח בשלב ראשון את הצעת הערך של המיזם שלנו – בשלב ראשוני לפני היציאה למחקר שוק, התמקדות בלקוח ובבדיקה בשטח של המתחרים.

📚 שיעור זה עובר במסגרת הקורסים הבאים:שיעור זה עובר במסגרת הקורסים הבאים: שיווק דיגיטלי מתקדם – חשיבה אורגנית, מבוא לשיווק ויזמות בעידן המידע וחקר שווקים (כתלות במאפיינים של הקבוצה המשתתפת). שיעורים וחומרים קשורים שמומלץ לצפות בהם גם אם סדנה זו עניינה אתכם: תכנון סקר לקוחות לבחינת הצעת ערך

📝תוצרי השיעור: בסיום מוצלח של סדנה זו, המשתתפים יגדירו את הצעת הערך שלהם כפי שהם מבינים אותה לפני היציאה לשטח למחקר, על מנת למקד את מחקר השוק ובהמשך את פעילות העסק בכלל.

🕒 משך השיעור: שני חלקים בני שעתיים ועבודה עצמית / קבוצתית בת שעתיים של המשתתפים בשיעור.

הצעת ערך היא ההבטחה של עסק לערך שהלקוח או המשתמש יקבל בתמורה לשימוש או רכישה של שירות או מוצר או השתתפות בפעילות מסוימת. הצעת ערך היא הבסיס לכל יוזמה או חשיבה שיווקית בין אם מדובר ביוזמה או פעילות עסקית מבוססת, עסק קטן או יזמות חברתית. עסקים בשלים ובעלי ניסיון יודעים לדבר בהצעת ערך מבוססת, בעוד עסקים ויזמים בתחילת דרכם לרוב מפספסים את הרעיון.

אנא צפה בסרטון הבא לפני שתמשיך:

סודות היזמות – הצעת ערך

איך נדייק את הצעת הערך שלנו?

ניסוח הצעת ערך נעשה בארבעה שלבים:

שלב א’ – השערה מושכלת מבוססת חשיבה

שלב ב’ – בחינת ההשערה אל מול מחקר שוק: רגולציה ותחרות

שלב ג’ – בחינת השערת הערך אל מול דיוק באפיון הלקוח וחקר צרכיו

שלב ד’ – בחינת השערת הערך על מול בדיקת מוצר בשטח

סודות היזמות – כתיבה ראשונית של הצעת הערך

שלב א' – השערה בסיסית להצעת הערך

  • חשבו על הלקוח המדויק ביותר שהנכם יכולים לחשוב עליו. גם אם אתם יכולים לשרת מספר לקוחות חשבו כל פעם על לקוח מאופיין אחר.
  • נסו לחשוב אילו פתרונות תוכלו לתת לו יותר טוב ממתחרים פוטנציאלים שהנכם מכירים.
  • זכרו – כל ניסוח שאומר מה אתם כן. בעצם אומר מה אתם לא. אם זה לא המצב, הצעת הערך שלכם אינה מספיק טובה.
  • נסחו הצעת ערך ברורה הכוללת את המרכיבים הבאים: פונקציה שאתם מקיימים והדרך בה אתם מקיימים אל מול לקוח ספציפי.

דוגמאות:
אוכל ביתי עד הבית לתושבי המושבים הסמוכים.
ביטחון משפחתי חכם
שעה של רוגע ליד הבית
עיצוב יוקרתי במחיר שווה לכל כיס
מענה אישי ללקוחות שלך 24/7
בשלבים הבאים – אנו נבדוק את הצעת ערך זאת בצורה עמוקה יותר

זוהי רק טעימה מהקורס כולו, תוכלו לקבל גישה לכלל תכני הקורס באמצעות הזנת הפרטים שלכם בטופס הזה.

לכלל השיעורים בקורס ניתן להיכנס לעמוד מבוא לשיווק ויזמות בעידן המידע.