למה חשוב כל כך להבין מי הוא הלקוח והמשתמש שלנו?
בחלק זה של הסדנה שעוסק בהגדרת הלקוח / משתמש אנו צוללים להבנה עמוקה של אחד הנעלמים הגדולים ביותר שיש בעולם השיווק והיזמות – הלקוח / משתמש שלנו.
למה זה כל כך חשוב? בהגדרת הצעת הערך של עסק או מוצר, אנו מתייחסים לשלוש רגליים: אחת היא העסק והמוצר, השניה היא השוק והשלישית היא ההיכרות עם הלקוח והמשתמש של המוצר / עסק.
כלומר, לפי תפיסה זו, המטרה הכללית שלך כבעל עסק צריכה להיות מענה לצרכי הלקוחות והמשתמשים שלך במחיר שיהיו מוכנים לשלם. לא ניתן לעשות זאת בלי חשיבה עמוקה על הלקוח והמשתמש (בשלב ראשון) ובשלב שני ביצוע מחקר מעמיק על הצרכים של הלקוחות והמשתמשים של העסק.
אבל לצערי, נקודה זו היא נקודה שרבים הם בעלי העסקים והיזמים אשר לא כל כך טובים בה. בעוד שיזמים ואנשי שיווק מכירים את העסק שלהם היטב, את מטרותיו ואת הצורות בהן הוא פועל, הם מכירים פחות טוב את השוק. ובאופן מפתיע הם מכירים עוד פחות טוב את הלקוח המשלם או המשתמש שלהם.
הציפיה – שיזמים ואנשי שיווק – יבנו את הלקוח והמשתמש שלהם לעומק – כולל היבטים פסיכולוגים, דמוגרפיים וכלכליים כמו גם הבנת דרכו הצרכנית. לרוב ציפיה זו אינה מתממשת וההיכרות עם הלקוח והמשתמש היא מאוד שטחית ולא עמוקה דיה. כך שיזמים ואנשי שיווק רבים יודעים להגיד היטב את מטרותיהם – אך לא כל כך יודעים לפרט באותו עומק ופירוט על הלקוחות והמשתמשים שלהם.
בחלק של הסדנה – אנו נבצע חשיבה בסיסית שמתמקדת בשאלה מי הוא הלקוח שלנו. בהמשך התהליך נוכל לבנות עבורו מערכת שיווקית המותאמת למאפייניו השונים בדגש על הרגשות, הצרכים, החסמים, והמוטיבציות שלו.
למי שרוצה להתעמק בנושא לצפות גם בתכנים העוסקים ב:
“כולנו רוצים להיות משווקים “מצליחים”. אבל מה המשמעות של הצלחה בשיווק? אנו יכולים לעקוב אחר ניתוחים. אנו יכולים לספור כמה עוקבים חברתיים יש לנו. אנו יכולים לראות את מספר המבקרים באתר שלנו גדל. אבל איך נדע מה באמת מצליח? כשמדובר בזה, יש רק שופט אחד לקמפיין שיווקי מצליח. “הלקוחות”. (ניל פאטל)
שיווק דיגיטלי מתקדם – חשיבה אורגנית | חלק שני של הסדנה. הגדרת פרופיל לקוח חלק א
“
שיווק דיגיטלי מתקדם – חשיבה אורגנית | חלק שני של הסדנה. הגדרת פרופיל לקוח חלק א
“